دلایل کشیدن دندان

کشیدن دندان یکی دیگر از خدمات  دندانپزشکی است . لازم است تا دندانپزشک قبل از کشیدن دندان ، دندان ها ، لثه ها و دهان شما را کاملاً بررسی کند. بهتر است تا جای ممکن دندانهای خود را حفظ کنید ، تنها در موارد ضروری  کشیدن دندان را انتخاب کنید.در ادامه به بررسی شرایطی که کشیدن دندان ها می تواند به سلامت دهان و دندان های شما کمک کند می پردازیم.

لازم است تا دندانپزشک اطمینان حاصل کند که ناحیه ای که دندان باید استخراج شود قبل از خارج کردن دندان کاملاً بی حس است.

دندانپزشک زیبایی در اهواز

کشیدن دندان ها به دو روش انجام می شود :

کشیدن دندان با روش ساده

استخراج های ساده معمولاً روی دندان هایی انجام می شود که در دهان قابل مشاهده است و معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

کشیدن دندان  با روش جراحی

روش کشیدن دندان با کمک جراحی هنگامی انجام می شود که دندان به راحتی قابل دسترسی نباشد. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که دندان زیر لثه شکسته شده است.

در این روش ، دندانپزشک ممکن است برش را برای بالا بردن بافتهای نرم که روی دندان قرار دارد ، انجام دهد. در بعضی موارد ممکن است دندان برای تسهیل برداشتن آن به چند قطعه تقسیم شود. کشیدن دندان با روش جراحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.توصیه می شود، کشیدن دندان آخرین گزینه برای درمان  باشد  .

دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز تخصص و مهارت بسیار زیادی در انجام ایمپلنت دندان دارد . جهت مشاوره و رزرو وقت می توانید با شماره هایی که داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

دلایل  نیاز به کشیدن دندان

• یک بیمار دو مجموعه دندان دارد، دندانهای شیری و دندانهای دائمی. دندان های شیری اولین مجموعه دندان هایی است که بدن تولید می کند. هنگامی که این مجموعه دندان ها از بین می روند ، مجموعه دوم دندان که دندان های دائمی هستند جایگزین دندان های شیری می شوند.
  • آسیب جبران ناپذیر دندان به دلیل پوسیدگی شدید

این اتفاق زمانی رخ می دهد که پوسیدگی دندان به طرز قابل توجهی پیشرفت کرده باشد . باکتریهای حاصل از پوسیدگی می توانند به پالپ حمله کرده و عفونت ایجاد کنند.در این حالت ، درمان ریشه کانال ممکن است به درمان عفونت کمک کند. اما اگر عفونت شدید باشد ممکن است استخراج شود تا از انتشار عفونت جلوگیری شود.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال یک عفونت لثه در ساختارهای اطراف دندان ایجاد می کند .  اولین مرحله در این بیماری، پریودنتال لثه است که منجر به عفونت لثه می شود . نوع شدیدتر بیماری پریودنتال بر رباط های پریودنتال و استخوان آلوئول تأثیر می گذارد. کشیدن دندان در این موارد به دندان های آسیب دیده کمک می کند. بیرون کشیدن دندان آسیب دیده نیز می تواند به کاهش خطر ابتلا به عفونت و ازدحام بیش از حد کمک کند.

کشیدن دندان  با هدف  از بین بردن ازدحام دندان ها

کشیدن یک یا چند دندان ممکن است برای از بین بردن شلوغی بیش از حد در دهان ها لازم باشد. این کار همچنین در شرایطی توصیه می شود که بیمار تحت معالجه ارتودنسی قرار بگیرد و جایی برای حرکت و ترمیم دندان وجود نداشته باشد.

در اخر می توان گفت  بهتر است تا جای ممکن ، انتخاب شما برای درمان، کشیدن دندان نباشد .  تنها در شرایط حاد و ضروری  که  راهی  برای حفظ دندان ها باقی نمانده باشد این روش درمان انتخاب گردد .