نکاتی در خصوص نگهداری ایمپلنت دندان

Contents

نکاتی در خصوص نگهداری ایمپلنت دندان

در صورتیکه میخواهید عمرایمپلنت دندان هایتان را تا 25 سال ارتقا دهید رعایت بهداشت دهان و دندان در این زمینه به شما کمک شایانی می کند . برای ماندگاری بالای ایمپلنت ها از جویدن غذا در هفته های اول پرهیز کنید.

زمان کاشت ایمپلنت دندان ها سریع انجام می شود. در صورت انجام جراحی در یک مرحله قطعه اباتمنت نیز کار گذاشته می شود و حدالامکان در هفته های اول درمحل کاشت ایمپلنت غذا نجوید .

با استفاده از مسواک بهداشت ایمپلنت را حفظ نمایید

نکاتی در خصوص نگهداری ایمپلنت دندان

اطراف ایمپلنت ها پس از اینکه بخیه ها کشیده شد باید انجام شود ، مسواک زدن مرتب و استفاده مرتب از دهان شویه به ماندگاری عمر ایمپلنت ها کمک شایانی می کند ، رعایت این امر کمک شایانی به پیشگیری از جمع شدن میکروب ها می کند ، نکاتی که باید رعایت شود این است که بهداشت ایمپلنت ها رعایت شود تا دچار عفونت نشود .

استفاده از خلال دندان و مواردی که ممکن است سبب آسیب به دندان ها شود باید پیشگیری شود .

نکته دیگری که باید رعایت شود مراجعه مرتب و منظم به دندانپزشک زیبایی است که وضعیت ایمپلنت ها مورد بررسی قرار گیرد .

انواع ایمپلنت

  • ایمپلنت تیغه ای

امروزه به دلیل وجود ایمپلنت هایی  با مزیت بهتر، ایمپلنت تیغه ای (blade implants) به ندرت استفاده مورد استفاده دندانپزشکان قرار می گیرد. این با برشی در استخوان و ایجاد کانالی کاشته و تیغه در این کانال قرار گرفته و سپس روکش دندان بر روی ان قرار داده می شود.

  • ایمپلنت دندان ساب پریوستیل

پیش از طراحی و ساخته شدن ایمپلنت های ریشه ای از این استفاده می شد. طرز قرارگیری ایمپلنت ساب پریوستیلبدین گونه است که به استخوان پیچ نمی شود و و با غشای پریوستیل که یک لایه چسبنده است بر روی استخوان و لثه محکم می شود.

  • ایمپلنت ترانس اسئوس

کاربرد این روش در شرایطیست که فک پایین بسیار تحلیل رفته است. این ایمپلنت متقاطع فک بسیار با ثبات بوده و مشابه ایمپلنت ریشه ای استاندارد می باشند. دندانپزشک متخصص، زیر فک  را سوراخی ایجاد کرده و از عرض استخوان عبور داده وبه وسیله یک میله این ایمپلنت را به آن متصل می کند. هنگامی که دندان مصنوعی در دهان قرار میگیرد، به این میله متصل و محکم میشود. قراردادن این نوع ایمپلنت بسیار دشوار بوده و فرد نیاز به بستری در بیمارستان دارد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارها به کانال تلگرام ما و پیج اینستاگرام مراجعه نمایید .

تلگرام دندانپزشک زیبایی در اهوازتلگرام دندانپزشک زیبایی در اهواز

شماره تلفن :    3212427-0613

برخی از خدمات دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز  :

ایمپلنت

بلیچینگ

لامینیت

ارتودنسی

و…

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز

 

 

 

 

 

drmadadi

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
تماس سریع