روش های سفید کردن دندان

روش های سفید کردن دندان

داشتن دندان زرد وخراب می تواند تاثیر نامطلوبی در زندگی هرشخصی داشته باشد و حتی اعتماد به نفس فرد را کم کند.این قضیه در زنان بیشتر صدق می کند. به همین دلیل در این مقاله توضیحاتی در رابطه با روش های سفید کردن دندان ها داده می شود .

روش های سفید کردن دندان
روش های سفید کردن دندان

بلیچینگ

بلیچینگ یعنی سفید کردن دندان ها با مواد خاص اکسید کننده. دراین روش سفید کردن دندان چیزی به دندان اضافه نمی شود و تنها در عصر یک واکنش شیمیایی رنگ زرد دندان ها را از بین می برد و عوارض بلیچینگ دندان بسیار کم است. روش بلیچینگ وقتی مورد استفاده قرار می گیرد که فرم و ساختار دندان ها مناسب و سالم باشند و تنها رنگ دندان ها متفاوت باشند.دندانی که خراب و پوسیده شده است نیاز به درمانهای دیگری به جز بلیچینگ دارد. بلیچینگ به دو روش در منزل و در مطب صورت می گیرد که در هر دو روش با قرار دادن یک ماده مخصوص بروی دندان ها ، رنگ زرد دندان را می توان برطرف کرد .

 

لمینیت

یکی از روش ها افزودن یک لایه خارجی بر روی دندان است.این لایه ماده ی ترمیمی کامپوزیت دندان می تواند باشد که مثل چسباندن ناخن مصنوعی بر روی ناخن طبیعی است که به آن “لامینت” میگوییم که ممکن است نیاز به تراشیدن دندان داشته باشد. لامینت به دو روش “لابراتوری” و “بالینی” است. در نوع لابراتوری دندانپزشک زیبایی  پس از آماده کردن دندان ها از آن قالب می گیرد که بر اساس نظر دندانپزشک لمینت ها اکثرا از جنس سرامیک ساخته می شوندکه پس از آماده شدن بر روی دندان می چسباند. در روش بعدی که بالینی است دکتر به کمک مواد ترمیمی همرنگ دندان یا همان کامپوزیت، دندان را سفید می کند.لامینت دندان لایه ای می باشد که برای شکل، رنگ، فرم و طول دندان ها، بستن فاصله بین دندان ها و حتی بازسازی دندان های شکسته روی دندان قرار می گیرد.

کامپوزیت

روش بعدی کامپوزیت نام دارد که برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرد و خیلی زود قدم به شیوه های دندانپزشکی گذاشته است و توانسته جای خود را در این حرفه باز کنند که کاملا مثل دندان محکم است.

کامپوزیت همرنگ دندان ها است و زیبایی از دست رفته را به فرد باز می گردانند.کامپوزیت ها به صورت شیمیایی به دندان وصل می شوند در این روش هرگز مجبور نیستیم قسمت های سالم دندان را بتراشیم.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرین مددی دندان پزشک زیبایی در اهواز

برخی از خدمات دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز  :

ایمپلنت

بلیچینگ

لمینیت

ارتودنسی

شماره تلفن :    3212427-0613

 

drmadadi

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
تماس سریع