ایمپلنت دندان در اهواز

به پین های باریکی از جنس تیتانیوم که با محیط دندان سازگارند، ایمپلنت یا کاشت دندان گفته می شوند. این ایمپلنت ها درون فک کار گذاشته می شوند که امکان اتصال دندان های متحرک به آن ها وجود دارد. جنس ایمپلنت باعث مقاومت آن در برابر اکسیژن و ترکیبات اسیدی می شود و شرایط را برای استفاده از آن برای در محیط دهان فراهم می آورد. اگر شما یکی از دندان های خود را از دست بدهید با کاشت دندان می توانید قطعاتی در اندازه دندان طبیعی خود داشته باشید. ایمپلنت ها ساختاری شبیه دندان ها را دارند و با ابزارهای بسیار دقیق  ساخته و کنترل می شوند. در حقیقت کاشت دندان، بهترین انتخاب برای جایگزینی دندان از دست رفته شما هستند. دکتر شیرین مددی، متخصص دندانپزشک زیبایی، در اهواز کار ایمپلنت دندان انجام می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با راههای ارتباطی صفحه تماس با دکتر در ارتباط باشید.

ایمپلنت دندان

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به صفحه اینستاگرام و آپارات دکتر شیرین مددی مراجعه کنید.

کاشت دندان به جای دندان های مصنوعی

در گذشته اگر افرادی دندان های خود را از دست می داد مجبور به استفاده از دندان های مصنوعی بودند که شباهت چندانی با دندان های قبل آن ها نداشت. استفاده از دندان مصنوعی سبب محدودیت هایی را در خوردن بود که باعث آزار بیماران می شد. اما خوشبختانه ایمپلنت ها، براساس ساختار فک هر بیمار طراحی شده و می توانند تا پایان عمر نقش دندان واقعی را ایفا نماید. تراش ندادن دندان های کناری و حفظ ساختار دندان ها و انتقال نیروهای جویدن به استخوان سبب مزیت ایمپلنت شده است. همچنین در این روش حجم استخوان بدون تغییر باقی می ماند. به دلیل خصوصیات ایمپلنت  یا کاشت دندان، هنگامی که در فک بیمار قرارمی گیرد با آن سازگار می شود و یک جسم خارجی محسوب نمی شود.

طبق نظر دکتر شیرین مددی، عضو انجمن دندانپزشکی عمومی ایران، مکان گذاشتن ایمپلنت وابسته به شرایطی مانند میزان حجم استخوان فک، استحکام دندانهای طبیعی فرد، شرایط لثه، سابقه بیمار، شرایط و تعداد دندان های فک و… که طی معاینه توسط دندانپزشک این موارد مشخص خواهند شد. در مطب دکتر شیرین مددی، جراح و دندانپزشک، کاشت دندان با روش پیشرفته انجام می گردد و افرادی که به دنبال ایمپلنت در شهر اهواز هستند می توانند از خدماتی با کیفیت عالی بهره مند شوند.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان دارای انواع مختلفی می باشند و بسته به شرایطی مثل وضعیت دندان ها و فک نوع آن توسط دندانپزشک انتخاب می شود. انواع آن عبارتند از :

ایمپلنت ریشه ای

این نوع محبوبترین نوع ایمپلنت بوده و ظاهری مشابه ریشه دندان دارد. ایمپلنت ریشه ای دارای شکلی استوانه ای، پیچ صاف یا مخروطی هستند.

زبر و ناهموار بودن سطح این نوع، باعث می گردد ثبات بهتری در استخوان داشته باشند و همچنین به خاطر لایه هیدروکسی آپاتیت آن ها بهتر به استخوان جوش می خورند.  ولی مشکلی که درمورد این سطح زبر وجود دارد و ان این است که سریعتر آلوده و دچار عفونت می شوند.

ایمپلنت تیغه ای

امروزه به دلیل وجود ایمپلنت هایی  با مزیت بهتر، ایمپلنت تیغه ای (blade implants) به ندرت استفاده مورد استفاده دندانپزشکان قرار می گیرد. این با برشی در استخوان و ایجاد کانالی کاشته و تیغه در این کانال قرار گرفته و سپس روکش دندان بر روی ان قرار داده می شود.

ایمپلنت دندان ساب پریوستیل

پیش از طراحی و ساخته شدن ایمپلنت های ریشه ای از این استفاده می شد. طرز قرارگیری ساب پریوستیل بدین گونه است که به استخوان پیچ نمی شود و و با غشای پریوستیل که یک لایه چسبنده است بر روی استخوان و لثه محکم می شود.

ایمپلنت ترانس اسئوس

کاربرد این روش در شرایطیست که فک پایین بسیار تحلیل رفته است. این ایمپلنت متقاطع فک بسیار با ثبات بوده و مشابه نوع ریشه ای استاندارد می باشند. دندانپزشک متخصص، زیر فک  را سوراخی ایجاد کرده و از عرض استخوان عبور داده وبه وسیله یک میله این ایمپلنت را به آن متصل می کند. هنگامی که دندان مصنوعی در دهان قرار میگیرد، به این میله متصل و محکم میشود. قراردادن این نوع بسیار دشوار بوده و فرد نیاز به بستری در بیمارستان دارد.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت یا کاشت دندان

جایگزین نمودن دندان یا دندان های از دست رفته با کاشت دندان، از جمله راه کارهایی است که برای جایگزینی دندان یا دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ایمپلنت دندان برای دندان هایی که دچار پوسیدگی شدید شدند و دیگر امکان باقی ماندن آن ها در دندان بیمار نمی باشد انجام می گیرد .ایمپلنت های دندان مانند دندان های واقعی عمل می کنند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب بعد از کاشت دندان، بیمار باید دستورالعمل هایی که جراح توصیه می کند را با دقت دنبال کند. پس حتما اگر قصد انجام ایمپلنت دندان در اهواز توسط دکتر شیرین مددی را دارید، حتما به توصیه های ایشان به عنوان دستورالعمل های مراقبت بعد از کاشت دندان را رعایت کنید.

مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان شامل چندین مرحله است. در ادامه این مراحل را به صورت جداگانه معرفی می کنیم:

مرحله 1

اولین مرحله در فرآیند کاشت دندان، ایجاد یک برنامه درمانی فردی است. این طرح نیازهای خاص شما را برآورده می کند و توسط تیمی از متخصصان که به طور ویژه در زمینه جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی آموزش دیده و با تجربه هستند، تهیه شده است. این رویکرد تیمی مراقبت هماهنگ را بر اساس گزینه ایمپلنتی که برای شما بهترین است، ارائه می دهد.

مرحله 2

سپس ایمپلنت ریشه دندان که یک پایه کوچک از تیتانیوم است در حفره استخوانی دندان از دست رفته قرار می گیرد. همانطور که استخوان فک بهبود می یابد، در اطراف ستون فلزی کاشته شده رشد می کند و آن را به طور ایمن در فک محکم می کند. روند بهبودی می تواند از شش تا 12 هفته طول بکشد. شما می توانید نمونه کارهای ایمپلنت دندان در اهواز دکتر شیرین مددی را در اینستاگرام ببینید.

مرحله آخر

هنگامی که ایمپلنت به استخوان فک باند شد، یک پایه اتصال کوچک – به نام اباتمنت – به پایه متصل می شود تا دندان جدید را محکم نگه دارد. برای ساختن دندان یا دندان‌های جدید، دندانپزشک شما از دندان‌های شما قالب می‌گیرد و مدلی از بایت شما ایجاد می‌کند (که تمام دندان‌ها، نوع و ترتیب آنها را نشان می‌دهد). دندان جدید بر اساس این مدل ساخته شده است. سپس یک دندان جایگزین به اباتمنت متصل می شود.

برای ایمپلنت در اهواز به بهترین دندانپزشک در اهواز مراجعه نمایید تا نتیجه دلخواه را با حفظ سلامت دهان و دندان خود به دست آورید.

انجام مراقبت های زیر به بیمار در داشتن ایمپلنت های دندانی برای تمام عمر کمک می کند:


  • در ساعات اولیه بعد از کاشت دندان از خوردن، آشامیدن، تف کردن و یا هر گونه فعالیت دهانی خودداری کنید.
  • اگر سیگاری هستید توصیه می شود تا حد امکان در شب اول و دوم و همچنین تا روز برداشتن بخیه از کشیدن سیگار خودداری کنید و یا استعمال آن را به حداقل برسانید. (حرارت حاصل از کشیدن سیگار، همچنین مواد و دود آن در ترمیم خلل ایجاد می کند.)
  • برای جلوگیری از تجمع باکتری ها در دهان، با دهان شوی می توانید دهان خود را شستشو دهید.
  • به مدت دو روز پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین و همچنین از رفتن به باشگاه و یا استخر خودداری کنید.
  • تا چند روز برای مسواک زدن سایر قسمت های سایر دهان به غیر از ناحیه جراحی شده از روشی که توسط متخصص ایمپلنت به شما آموزش داده شده استفاده کنید.
  • بعد از جراحی تا چند روز خونریزی لثه ها ممکن است بیشتر شود که جای نگرانی نیست و در صورت مشاهده خون ریزی غیر عادی به پزشک خود مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان در اهواز

هزینه جراحی متنوع بوده و نمی توان قیمت ثابتی برای آن مشخص کرد. در واقع قیمت آن بستگی به نوع و مشخصات مواد و همچنین دستمزد دندانپزشک دارد. البته علاوه بر خود ایمپلنت و روکش دندانی که روی این پیچ ها قرار می گیرد، جراحی های جانبی مثل جراحی سینوس بسته و باز و پیوند استخوان برای مناسب سازی شرایط فک و دندان به منظور کاشت ایمپلنت ها و همچنین پیوند استخوان برهزینه کاشت اضافه می شود .

آیا هر کسی می تواند ایمپلنت دندانی داشته باشد؟

در بیشتر موارد، هر فردی که به اندازه کافی سالم باشد تا تحت عمل جراحی معمولی کشیدن دندان یا جراحی دهان قرار گیرد، می تواند برای ایمپلنت دندان در نظر گرفته شود. بیماران باید لثه های سالم و استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت داشته باشند. آنها همچنین باید به بهداشت دهان و دندان و معاینه منظم دندانپزشکی متعهد باشند. افراد سیگاری شدید، افرادی که از اختلالات مزمن کنترل نشده رنج می برند – مانند دیابت یا بیماری قلبی – یا بیمارانی که پرتودرمانی در ناحیه سر یا گردن داشته اند، باید به صورت فردی مورد ارزیابی قرار گیرند. اگر به کاشت ایمپلنت فکر می کنید، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر. ایمپلنت دندان در اهواز توسط دکتر شیرین مددی انجام می شود.

در نتیجه تعیین این نرخ با توجه به مواد مصرفی و نوع آن تعیین می گردد، لذا افرادی که نیاز به کاشت دندان دارند بهتر است با دندانپزشک متخصص مشورت نمایند و از نوع، قیمت، جنس و نیز مراقبت هایی که بعد از کاشت ضروری می باشد اطلاع حاصل نمایند. دکتر شیرین مددی بهترین دندانپزشک زیبایی در اهواز، به روش های مختلفی اصلاح طرح لبخند را انجام می دهند. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده نمونه کارهای ایشان به بخش گالری سایت مراجعه نمایید.

ایمپلنت در اهواز

کاشت دندان چقدر موفق است؟

 میزان موفقیت ایمپلنتهای دندانی بسته به محل قرارگیری آن در فک متفاوت است اما به طور کلی، ایمپلنت های دندانی تا 98 درصد موفقیت دارند. با مراقبت مناسب، ایمپلنت ها می توانند مادام العمر دوام بیاورند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان موفقیت ایمپلنت دندان می توانید از دکتر شیرین مددی در اهواز مشاوره بگیرید.

عوارض ایمپلنت دندان و خطرات احتمالی آن

  • خونریزی لثه
  • ورم لثه و صورت
  • کبودی
  • ایجاد عفونت
  • لق شدن دندان ایمپلنت شده
  • اختلالات حسی عصبی
  • آسیب به دندانهای مجاور
  • استئونکروز فک
  • حساس شدن سینوس ها

دکتر شیرین مددی در اهواز کلیه کارهای زیبایی و ایمپلنت دندان را با بهترین متریال و جدیدترین متد برای بیماران انجام می دهند.

drmadadi

8 thoughts on “ایمپلنت دندان در اهواز

  1. مرادی - ژانویه 7, 2024 در 1:21 ب.ظ

    سلام
    ایمپلنت دیجیتال فقط عالیه بقیه باعث آزار و درد بیمار می‌شود

    پاسخ
  2. محسن سلیمانی - اکتبر 3, 2023 در 2:24 ق.ظ

    سلام ، من دکترم از ایران رفته متاسفانه
    دو سال پیش ایمپلنت کاشتم و خوب بود اما روکش درآمد و حالا اباتمنت شل شده
    بیام مطب میتوانید محکم کنید و روکش را نصب کنید ؟
    چند جا رفتم گفتند آچارش را نداریم.

    پاسخ
  3. منصور اسماعیل پور - دسامبر 13, 2021 در 1:34 ق.ظ

    سلام خسته نباشید ببخشید من ۲تا دندون جلوی خودم را کشیدم الان مصنوعی برایم گذاشتن میخواهم ایمپلنت دندان انجام بدم در فک بالا چقدر زمان میبره و لکنک زبان پیدا کردم آیا بعداز کاشت دندان مشکل لکنت زبانم حل میشود یا نه.ممنونم جواب بدید

    پاسخ
  4. خدیجه - فوریه 2, 2021 در 12:38 ب.ظ

    سلام …ایمپلنت دیجیتال انجام میدهید ؟چند قیمتش ؟؟دندون آسیاب دوم هستش….الانم 14 ماهی میشه ک دندونم افتاده مشکلی برای ایمپلنت ایجاد نمیشه ؟

    پاسخ
  5. ستار - آگوست 12, 2020 در 7:25 ق.ظ

    سلام خانم دکتر
    من دچار بی دندانی کامل هستم (چند ماهی میشه که روکش های چندتایی ام کنده شده ) و موقتا با چسب دندان بریجا رو سر جاشون قرار می دم تا دو سه روز که در بیاد و دوباره بچسبونمشون
    اگر اقدام به شروع درمان ایمپلنت کنم قطعا اولین مرحله کشیدن ریشه های باقی مانده می باشد و دیگه امکان چسباندن بریجا نیست طوری هم که شنیدم حدود دو یا سه ماه بعد از کشیدن ریشه ها ، کاشت ایمپلنت انجام میشه
    حالا سوالم اینه که توی این مدت پروتز موقتی وجود داره که من از اون استفاده کنم (حداقل به خاطر رفع بد ظاهر بی دندانی ) یا اینکه باید کامل بی دندان بمونم تا این دوره نسبتا طولانی طی بشه
    این قضیه خیلی منو درگیر کرده که با وجود چند ماه از کنده شدن بریج هام نتونستم اقدامی برا درمان ایمپلنت کنم
    ممنون میشم پاسخ من رو بدین
    با تشکر

    پاسخ
    • drmadadi - نوامبر 17, 2020 در 12:04 ب.ظ

      سلام.
      بعد از کشیدن ریشه های باقی مانده، برای شما باید پروتزهای موقت ساخته شود تا در مدت این چند ماه، از نظری ظاهری دچار مشکل نشوید.

      پاسخ
  6. مرتضی - فوریه 2, 2020 در 8:55 ب.ظ

    سلام خانم دکتر
    ایمپلنت هایی که شما استفاده میکنید از چه مارک هایی هستن ؟ و ساخت چه کشوری هستن ؟

    پاسخ
    • drmadadi - مارس 25, 2020 در 4:34 ب.ظ

      ایمپلنت های مورد استفاده ساخت کشور کره و سوئیس

      پاسخ

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه
تماس سریع