روکش های دندان چه قدر عمر می کنند

روکش های دندان چه قدر عمر می کنند

روکش های دندانی چه قدر عمر می کنند ؟ این سوال شاید بیشتر افراد باشد به همین دلیل ما این جا برای شما مقاله ای را تهیه کرده ایم که در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را در خدمت شما بگذاریم .

روکش های دندانی از موضوعات مربوط به دندانپزشکی زیبایی می باشد و جز دسته پروتزهای دندان می باشد . پروتزها به تنهایی به دو دسته متحرک و غیر متحرک تقسیم می شوند . پروتزهای متحرک دارای دو نوع هستند که عبارتند از پارسیل و کامل و یا دست دندان می باشند . پروتزهای غیر متحرک به صورت تک واحدی می باشند و یا دارای تعدادی واحد هستند . اما مسئله بالا رفتن ماندگاری روکش های دندان می باشد .

روکش های دندان چه قدر عمر می کنند
روکش های دندان چه قدر عمر می کنند

روند ساختن و ماندگاری روکش های دندان یک قرن می باشد یعنی در رشته دندانپزشکی همچنین قدمتی دارد . در سال 1907 شکل عمومی آن ساخته شد و بعد به مرور زمان که تغییر شکل داد به صورت روکش های سرامیکی از آن ها استفاده می شود . در طول 10 الی 15 سال گذشته روکش هایی که کاملا چینی هستند یا به صورت کامل سرامیک شده است . روکش های دندان هم عیب هایی را در خود داشتند که البته در بخش دندان های قدامی مشاهده می شود . با گسترشی که پیدا کرد به شکل پروتزهای چندتایی شدند که در دندان های خلفی به صورت همیشگی استفاده می شوند . در حقیقت کارکرد روکش در دندان های قدامی و خلفی برای بیمار تهیه می شود .

روکش های دندانی را باید یک دندانپزشک زیبایی بر روی دندان قرار دهد به این دلیل که این کار نیازمند تبحر و دقت بسیاری سات . دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز می تواند روکش های زیبایی دندان را به بهترین شکل ممکن روی دندان قرار دهد و زیبایی دندان را دو چندان کند .

اصولا دندانپزشک زیبایی زمانی که این مسئله را پی می برد که قسمت بزرگی از دندان از بین رفته است می بایستی دندان را با مواد مصنوعی جایگزین کند که به روکش دندان معروف می باشد .  در این جا باید گفت ماندگاری این روکش ها در صورت رعایت نکات بهداشتی که بیمار باید رعایت کند بیشتر از 20 سال به طول می انجامد .
در حقیقت ماندگاری معمولی روکش ها 8 سال می باشد . اما این مسئله بستگی به وضعیت و موقعیت محیطی خاص می باشد . به طور مثال امکان دارد همان گونه که مطرح شد روکش دندان فردی 20 سال دوام داشته باشد . با معایناتی که صورت می گیرد به این مسئله پی می بریم که محیط دندان همچین بیماری دچار پوسیدگی نشده است به همین خاطر باید برای این بیمار نگران نبود چون یقینا تا 20 سال درگر هم این روکش ماندگاری خودش را دارد .

برخی از خدمات دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز  :

ایمپلنت

بلیچینگ

لامینیت

ارتودنسی

و…

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز

drmadadi

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
تماس سریع