کاندیدای ارتودنسی ثابت

کاندیدای ارتودنسی ثابت

اردتودنسی زیر مجموعه ای از  دندانپزشکی می باشد که برای رفع کردن مشکلات دندان ها و در نتیجه زیبایی آن ها استفاده می شود . این روش درمان با اصلاح فرم فک و رفع کردن اختلالات ناشی از پوسیدگی دندان ها بر اثر جرم زیاد و از افتادن دندان ها بر روی هم جلوگیری می کند . ارتودنسی اصولا  بین همه افراد به شکل سیم و براکت شناخته شده است ارتودنسی بیشتر در رده سنی های پایین و نوجوانان متقاضیان زیادی دارد و همیشه هم ثابت شده است که سنین پایین با نتایج خوبی همراه است.

کاندیدای ارتودنسی ثابت
کاندیدای ارتودنسی ثابت

اگر فردی به ناهنجاری های فک و دهان دچار شده باشد ارتودنسی برای آن فرد راه حل مناسبی می باشد . و معمولا بیشتر افراد با ارتودنسی این اختلالات را برطرف کرده اند و دیگر نیازی به جراحی های سخت و پر هزینه ندارند . در برخی از موارد ردیف های دندانی مرتب نیستند و همین امر دلیل می شود که دندان ها بر روی هم بیفتند . و پوسیدگی در همچین مواقعی زودتر بروز می دهد . در ارتودنسی زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد به همین علت ارتودنسی برای کسانی که دوران بلوغ را گذرانده اند و کودکان بیشتر توصیه می شود چون می توانند به راحتی با پزشک خود برای انجام ارتودنسی در ارتباط باشند .

نیرویی که بر  اثر ارتودنسی بر دندان ها وارد می شود بسیار قوی می باشد به همین دلیل ارتودنسی ثابت برای کسانی که ناهنجاری های حادتری دارند  توصیه می شود چون فشار زیادی را بر دندان ها وارد می کند و همین امر باعث مرتب شدن دندان ها می شود . مجموعا هیچگونه مانعی برای استفاده از ارتودنسی برای همه افراد وجود ندارد و تشخیص این مورد وظیفه دندانپزشک می باشد .

آیا می دانستید دندانپزشک زیبایی نقش بسزایی در زیبایی دندان های فرد دارد ؟؟؟ دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز می باشد که می تواند با انجام ارتودنسی شما را از دندان هایی نامرتب رها کند دکتر شیرین مددی با بهترین متد و تکنیک ارتودنسی دندان ها را به بهترین شکل انجام می دهد.. شما می توانید همواره جهت تعیین وقت و مشاوره با شماره تلفن های ذیل تماس فرمائید .3212427 – 3212124 0613 – 09364049994

نصب براکت ها بر روی دندان

در اولین قدم پیش از اینکه براکت ها نصب شوند متخصص ارتودنسی دندان ها را پالیش و خشک می کند و بعد اسید مخصوصی را روی دندان ها قرار می دهد که وضعیت را جهت نصب براکت ها فراهم کند .

در مواقعی که برای چسباندن براکت ها به دندان از کامپوزیت نوری استفاده می شود نور پلاسما به حد زیادی به روی براکت ها تابیده می شود  و بعد سیم قوسی را از همه براکت ها عبور می دهد و کش های ظریفی که دارای رنگ های بسیار هستند را بنابر نظر بیمار انتخاب می کند و روی براکت های ارتودنسی قرار می دهد که موجب می شود فشار به دندان ها وارد شود .

براکت های ارتودنسی چگونه تنظیم می شوند

در این قسمت می بایست بیمار توسط دندانپزشک ارتودنسی خود چک شود تا در صورتی که کش ها احتیاجی به تعویض داشتند و یا سیم براکت ها نیاز مجدد به تنظیم داشته باشد این کار صورت گیرد . بعد از هر مرتبه ای که کش ها تنظیم و تعویض می شوند امکان دارد بیمار در این مرحله اندکی دچار درد شود.

ارتودنسی ثابت

این دستگاه جهت درمان ناهنجاری های سخت و بسیار زیاد و بعد از روییدن همه دندان های دائمی استفاده می شود . استفاده از ارتودنسی ثابت در همه گروه های سنی مقدور می باشد و این مسئله موجب شده است که طرفداران بسیاری را از آن خود کند . ارتودنسی ثابت دندان های فرد را توسط سیم ها و کش های منحصر به فردی به طرف مورد نظر حرکت می دهد و دندان ها را در جای اصلی خود نگه می دارد . این کار هیچگونه خطری برای دندان ها و ریشه آن ها ندارد . بعد از این که براکت ها برداشته شد در اتمام کار  بهداشت دهان و دندان بسیار آسان می باشد .

دستگاه ارتودنسی متحرک

این دستگاه در رده های سنی پایین و ناهنجاری های فکی در سن های پیش از بلوغ استفاده می شود .جهت شروع کار در قدم اول از فک بالا و پایین بیمار قالب گرفته می شود و پلاک بالا و پایین تهیه می شود . بعد از اینکه قالب آماده شد بیمار می تواند به صورت روزانه از قالب ها استفاده کند .

برخی از خدمات دکتر شیرین مددی دندانپزشک زیبایی در اهواز  :

ایمپلنت دندان

بلیچینگ

لمینیت

ارتودنسی

شماره تلفن :    3212427-0613

drmadadi

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
تماس سریع